Cheatday røper hemmeligheten bak den mystiske TikTok-kontoen
Etter at flere TikTok-videoer fra en tilsynelatende uoffisiell Cheatday-konto har vekket oppsikt på TikTok, kan Cheatday-driver Ali Adil røpe hemmeligheten.
– Det her er min egen konto og jeg gjør det frivillig, og jeg jobber ikke for Cheatday. Jeg håper det ikke går ut over dem negativt, men så langt har det gått ganske bra. Kritikk driter jeg egentlig i og jeg bare går med det, sier brukeren bak TikTok-kontoen «cheatday_nes_» i en av videoene på den sosiale plattformen.
Brukeren selv hevder at det er hans egen konto, at han ikke har noen tilknytning til Cheatday Årnes, og har flere ganger hevdet at han legger ut videoene frivillig. Likevel viser filmene han legger ut kjøkkenet og bygningen hos Cheatday Årnes. Kommentarene har ikke latt vente på seg, og her er noen av dem:
Artikkelen fortsetter under annonsen.
«Du setter jo Cheatday i ett dårlig lys når du sier ting rett ut, folk vet ikke at du ikke jobber for Cheatday».
«Hvorfor utsetter du Cheatday for dette, de mister kunder på grunn av deg».
«Tror dette må være noe av det verste av markedsføring jeg har sett 😅 Er det ikke bare å filme og holde kjeften».
@cheatday_nes_ Svarer @betalingsfrist #kebab #food #norge #fyp #foryou
♬ Beat Automotivo Tan Tan Tan Viral - WZ Beat
«Ikke legg ut så mye grining på TikTok, det ødelegger bedriften. LOL».
Røper hemmeligheten
Cheatday Årnes åpnet i august og har holdt det gående i fem måneder. Ali Adil driver Cheatday sammen med broren Sied Aqza Ali, og kan røpe en hemmelighet bak den spesielle TikTok-kontoen.
– Det er en teknikk for å vise reklame. Det er reklame på en stygg måte. TikTok er ikke bare for Årnes, og nå har vi kunder fra Jessheim og Kløfta, forteller Adil.
Cheatday overtok lokalene der Papa Joe`s holdt til i mange år. De endret konseptet og pusset opp lokalene. Gatekjøkkenet har åpnet hver dag hele uka med nattåpent fredag og lørdag.
TikTok-kjendiser fra Oslo
– Vi er foreløpig tre ansatte og av og til fire. Vi jobber hardt og står på, det er viktig, sier Adil, som forteller at gatekjøkkenet ikke har tid til å drifte en TikTok-konto selv, noe som tar mye tid i jobbhverdagen.
Artikkelen fortsetter under annonsen.
– Vi har en TikTok-konto for Cheatday Oslo og kjenner mange TikTok-kjendiser, forteller Adil.
@cheatday_nes_ Svarer @adamerakat #food #cheatday #norge #foryou #fyp
♬ Beat Automotivo Tan Tan Tan Viral - WZ Beat
Den mystiske TikTok-kontoen la ut totalt 18 videoer fra Årnes fram til jul, så ble det helt stille. Brukeren bak kontoen har lovt å vise ansiktet sitt dersom kontoen får fem tusen følgere. Adil kan røpe at det er en kompis.
– Gutten pleide å være her, og vi hadde ikke tid til å filme selv. Filmene og kommentarene var meningen, og poenget er å bruke TikTok for å vise at vi er her. Mange ruller forbi videoer på TikTok, men vi ønsket ikke at folk skulle rulle forbi Cheatday, forteller Adil.
Selv om den mystiske TikTok-brukeren har flere videoer der han er aggressiv mot de som har kommentert negativt, forteller Adil at det har gitt kun positive ringvirkninger for gatekjøkkenet på Årnes.
– Vi mistet ikke salg, men det økte, sier Adil, som ikke ønsker å la seg avbilde i Raumnes.
Gode tilbakemeldinger
På menyen hos Cheatday står både pizza, hamburger, nachos, Freakshake og BubbleWaffle, for å nevne noe. De har også en spisekonkurranse gående. Klarer man å spise hamburgeren på 1,2 kilo innen ti minutter, får man gavekort og bilde på wall of fame.
– Mange har prøvd men ingen har klart det enda, verken her eller i Oslo, sier Adil.
Etter fem måneder har han fått mange gode tilbakemeldinger, og stadig kommer nye kunder som har hørt rykter om gatekjøkkenet.
Artikkelen fortsetter under annonsen.
– Vi er veldig fornøyde. Folk trives her og kommer med familien, og vi har også hatt noen bursdager her, sier Adil.
Restauranten har sitteplasser til 30 personer.
Stille på natta
Da de to brødrene valgte å satse på Årnes fikk de høre at det gikk mye pizza, og de ble advart av Papa Joe`s-driverne om at folk ikke ønsket å sitte i restauranten, men at de heller vil ta med seg maten hjem igjen. Etter snart et halvt år er Adil av en helt annen oppfatning.
– Vi selger alt mulig av det vi har på menyen, og folk er interessert i å smake på det vi har. Mange synes også det er fint å sitte her, sier Adil.
@cheatday_nes_ Svarer @lillebanditt #foryou #foryoupage #norge #cheatday #mat #food #norway #årnes #cheatdayårnes #kebab
♬ Beat Automotivo Tan Tan Tan Viral - WZ Beat
Etter åpningsperioden var mange kunder nysgjerrige, før det ble stillere utover høsten. Da prøvde Cheatday seg på TikTok-stuntet.
– Det tar litt tid å etablere seg og det blir stabilt etter ett år. Vi har fått mye respekt og gode tilbakemeldinger, og er godt fornøyd. I helgene er det bra trafikk, men om natta er det stille. Det har vært lite konserthelger og ikke så særlig god trafikk på nettene, sier Adil, som likevel prøver å ha lange åpningstider.
– Vi må satse på å ha åpent da utestedene er åpne. Taxiselskapene, de som selger mat, og utestedene er på en måte samme bedrift i helgene. Folk vil ut å drikke, spise mat, og så hjem igjen, sier Adil, som håper på god trafikk utover våren og sommeren.