SVINDEL: Det er ikke bare de eldre som blir svindlet, folk i alle aldersgrupper blir utsatt for svindel, sier kommunikasjons- og markedssjef Helene Enger Skjønnhaug i Aurskog Sparebank.

Banken advarer mot svindel

Aurskog Sparebank sendte fredag formiddag ut sms til 11 000 kunder med advarsel om svindel.

– Det har ikke oppstått en akutt situasjon nå, men vi ser at aktørene blir stadig mer profesjonelle, og det blir stadig vanskeligere å skille svindel fra virkelighet, skriver Helene Enger Skjønhaug, kommunikasjons- og markedssjef i Aurskog Sparebank.

Les også
E16 kan velte drømmen om et politisk skifte

Vanligvis er det de eldre som blir svindlet, men slik er det ikke lenger, i følge Enger Skjønhaug.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

– Det er ikke lenger bare de eldste kundene som blir lurt, men folk i alle aldre.

Banken skrev følgende i sin melding til kundene:

Les også
Fra 1965 til 2023 på to måneder: Se forvandlingen

«Vi merker at det er mye svindel som sendes ut på sms, e-post og per telefon. Vi ber deg være varsom med hva du klikker på av lenker du mottar i sms og på e-post. Dersom du får en telefon fra noen som utgir seg for å være fra banken, Eika, politiet eller skatteetaten, må du legge på dersom de ber deg oppgi dine personlige passord/bank-ID passord.

Les også
Interiørbutikk med prisbelønte ansatte

Vær også kritisk til nye venneforespørsler eller meldinger du får i sosiale medier. Mistenker du svindel er det viktig at du kontakter oss i banken så raskt som overhodet mulig».