NESBUER PÅ KLØFTA: Av de 22 ansatte på Eiksenteret Kløfta er 8 av dem nesbuer. F.v. Erik Hagen, Per Ivar Thoresen, Mads Skovseth Lier, Jens Otto Opaker, Anne Karen Jahr-Bråten, Martin Ihlang og Tore Stokke. Foto: Øyvind Hofsrud

– Vi skal være best på service

Når du kjøper en traktor, tresker eller andre maskiner, er det viktig å være trygg på at den er raskt tilbake i drift om noe går i stykker.Av totalt 22 ansatte, jobber 15 personer ved Eiksenteret Kløfta med service og deler. – De står parat til å hjelpe hvis det oppstår problemer, lover daglig leder Mads Skovseth Lier ved Eiksenteret Kløfta.

Langs E6 på Kløfta i retning Oslo ligger Eik¬senteret. Mads Skovseth Lier er daglig leder på senteret, og en av mange nesbuer som har dette som sin arbeidsplass. Med stor produktportefølje, god arbeidskultur og service¬orienterte ansatte er Eiksenteret opptatt av å levere maskiner og service som gir kundene best opplevelse og utnyttelse av sitt utstyr, og at kundene har kortest mulig driftsstans om uhellet er ute.

Service i førersetet

– Vi skal være best i klassen på service av maskinene vi leverer, sier Lier.

– Det er viktig for kundene våre at de vet at de kan få hjelp når de trenger det. De som kjøper maskin hos oss får det, understreker han.

BEST I KLASSEN: - Vi skal være best i klassen på service av maskinene vi leverer, sier Nesbuen Mads Skovseth Lier. Foto: Øyvind Hofsrud

Eiksenteret på Kløfta er den største butikken i kjeden og en av de aller største forhandlerne av traktorer og skurtreskere på Romerike og Glåmdals-distriktet. Nesten hver tredje traktor og annenhver skurtresker i distriktet er levert fra Eiksenteret.

Fendt og Massey Ferguson

– Vi fører blant annet Fendt og Massey Ferguson som begge er kjent som kvalitets-merker, sier Lier.

Det er imidlertid på «ettermarked» og service at Eiksenteret har som målsetning å være best i klassen. Maskinene blir kjørt hardt i perioder, og når man er midt i en jobb er det kritisk for bonden eller entreprenøren med maskinstans. For uansett kvalitet, trenger alle maskiner reparasjon og vedlikehold.

– Vi har 15 ansatte på verksted og delelager som står parat til å hjelpe til når det oppstår problemer, forklarer Lier.

Ved Eiksenteret er det ti mekanikere som står klare til å bistå kundene. De har fire servicebiler, og forsøker også å tilby lånetraktor dersom reparasjonen blir langvarig.

Selv om de ikke kan garantere responstiden i travle perioder, klarer de å få de fleste maskiner i gang igjen i løpet av en dag.

Stort delelager

Vi har et stort delelager på Kløfta, og i sesong kan vi i tillegg skaffe det meste av deler fra det nord-europeiske lageret vårt over natten.

Bare på delelageret har Eiksenteret tre medarbeidere for å kunne yte rask og presis service.

KLAR TIL UTLEVERING: Hos Eiksenteret på Kløfta står traktorer fra Fendt og Massey Ferguson klare til levering. Foto: Øyvind Hofsrud

Han forteller at større landbruksmaskiner blir solgt med serviceavtaler, og at det mellom sesongene ofte er planlagt, og forebyggende vedlikehold de leverer til kundene.

– Det er typisk for vinteren at det er stor trafikk på verkstedet for forebyggende vedlikehold og servicer. På maskiner med så stor belastning som landbruksmaskiner, vil noe bli ødelagt en eller annen gang, poengterer Lier.

Fornøyd med produktene

Eiksenteret har en stor produkt¬portefølje og tilbyr kundene det nyeste innenfor landbruks-teknologi og presisjonslandbruk.

– Vi er spesielt stolte av at Hvam videregående skole valgte Eiksenteret Kløfta og Massey Ferguson som leverandør når de høsten 2019 gikk til anskaffelse av to nye traktorer, og kunstgjødselspreder levert med det siste og mest avanserte utstyret for presisjonslandbruk, sier Lier.

Med bønder og landbruksentreprenører som primærkunder, rendyrker de konseptet om salg av landbruksprodukter.

VALGTE KVALITET: Hvam videregående skole valgte Eiksenteret Kløfta og Massey Ferguson som leverandør når de høsten 2019 gikk til anskaffelse av blant annet to nye traktorer. Foto: Tommy Simon Norum

God kultur skaper tillit

Lier er spesielt fornøyd med arbeidskulturen på Eiksenteret.

Han forteller at de i løpet av 2019 hadde 0.7 % sykefravær, og at staben har vært stabil over en lengre periode.

– Vi tror at en god kultur blant de ansatte smitter over på kundene også, slik at det er hyggelig å handle hos oss, sier Lier som forteller at folk kan forvente forutsigbarhet og trygghet hos Eik.

GOD ARBEIDSKULTUR: – Vi tror at en god kultur blant de ansatte smitter over på kundene også, slik at det er hyggelig å handle hos oss, sier daglig leder Mads Skovseth Lier, i midten, sammen med Per Ivar Thoresen t.v, Jens Otto Opaker t.h. Foto: Øyvind Hofsrud

Gode lokalkunnskaper

Av de 22 ansatte på Eiksenteret er 8 av dem fra forskjellige steder i Nes kommune.

En av de mange nesbuene som jobber på Eiksenteret på Kløfta er Jens Otto Opaker. Han og Per Ivar Ottesen jobber med salg til bønder og landbruksentreprenører i Nes, og forteller om fordelene med å kjenne både området, og kundene.

– Vi som kommer fra Nes har et godt nettverk og god lokalkunnskap. Det er gjennom disse fordelene vi kan tilfredsstille alle kundenes behov, sier Opaker.

– Kløfta er traktorbyen på Romerike, og med nærhet til Nes er dette et naturlig handelssted, avslutter daglig leder Mads Skovseth Lier.

EIK SENTERET

Er det noen som har kunnskapen og historikken i det norske landbruket, så er det oss! Eikmaskin er et ærverdig norsk selskap med røtter tilbake til 1906.

I 1938 fikk vi Fergusons første eksportkontrakt, og Gråtassen-revolusjonerte nors jord- og skogbruk i etterkrigsårene.

Eiksenteret Kløfta representerer Massey Ferguson og Fendt på Romerike og i Kongsvinger-regionen. Vi har en dyktig stab av mekanikere, og hjelper deg både med service og reparasjoner når det er påkrevd.

Kontaktinfo selgere i Nes:

Jens Otto Opaker Tlf 40429236 mail: jens.otto.opaker@eiksenteret.com

Per Ivar Thoresen Tlf: 91352656 mail: pit@eiksenteret.com

www.eiksenteret.no